Нови закон о безбедности саобраћаја предвиђа и одузимање возила

DSC09179
Facebook

Нацрт новог закона о безбедности саобраћаја доноси неколико новитета, а предвиђа строже казне, привремено одузимање возила, а најављена је и промена у обележавању пружних прелаза.

Прошле године у саобраћајним незгодама погинуло је 535 особа, тако се наставио растући тренд и прешао годишњи просек. Од 500.000 забележених прекршаја прекорачења брзине у 2022. готово 3.000 је оних који су кажњени због насилничке вожње.

„Неко ко је учинио тежи прекршај, нека насилничка вожња или слично, у претходне две године и кажњен за то и ако се понови тај прекршај, биће му одузето возило“, каже Бранко Стаматовић, директор Агенције за безбедност саобраћаја.

Из Комитета за безбедност саобраћаја сматрају да мера привременог одузимања возила није добра. Сматрају да треба да буде трајна.

„Привремено одузимање возила до окончања судског поступка је заиста неопходно, јер морате имати и до окончања и након окончања посебне мере. Међутим, уколико је само до окончања судског поступка, поставља се питање колико је то сврсисходно“, поручује Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Пооштрити контролу или висину казне

Репресивне мере и казнена политика пре свега има за циљ да виновнике прекршаја упозори на оно шта их чека уколико не поштују прописе.

Окановић каже да није битно само колика је висина казне, већ и то колико је извесно да ће неко ко крши прописе бити процесуиран и санкционисан.

„Сваки виновник увек ради нешто рачунајући да га неће ухватити, пре свега та сама контрола још жешћа треба да буде, то је по мени много делотворније него само повећање казнене политике“, додаје Раде Кнежевић, адвокат.

Више од 61.500 возача искључено је током 2022. из саобраћаја због вожње под дејством алкохола, а због психоактивних супстанци више од 2.500 возача. Док је 190.000 оних који су кажњени због невезивања појаса.

„Никад већи број казни за прекршаје у саобраћају није написан. Оно што треба посебно да радимо јесте да уводимо аутоматске системе за детекцију саобраћајних прекршаја“, каже Стаматовић.

Како нови закон третира електричне тротинете

Новим нацртом, закон препознаје тротинете као лако електрично возило, а корисницима се налаже ношење кациге и документације, као и брзина кретања, те да деца до 14 година не смеју да возе јавним путевима. Предвиђене су и казне до 120.000 динара и 12 година затвора.

„Тротинети на првом месту треба да се крећу бициклистичком стазом, али тек онда када немају ту могућност могу да се крећу тротоаром. Оно што је јако битно јесте да тротоаром је њима дозвољено да се крећу брзином од пет километара на сат“, додаје Стаматовић.

„Тротоари су већ узурпирани паркираним аутомобилима, летњим баштама, фрижидерима и кад још додамо електричне тротинете на тротоаре, поставља се питање – где су пешаци у целој тој причи“, истиче Окановић.

Новим законом предвиђено је да се у наредне три године на свим прелазима преко пруге поставе двобојни семафори који најављују воз, а возачи морају да се зауставе.

извор:ртв

Loading