Vozovi će i dalje ići

Fotografija0590
Facebook

Malo toga je tridesetih godina prošlog veka ubrzalo I izmenilo život građana opštine Kučevo kao završetak I puštanje u saobraćaj pruge Požarevac – Kučevo. U posleratnom periodu za dalji razvitak ekonomije ovog kraja  najviše je zaslužna izgradnja pruge, prvo između Kučeva I Brodice, a kasnije i do Majdanpeka. Svoj procvat ova pruga je doživela 70-ih I 80-ih godina  XX veka, da bi kasnije , iz mnogo razloga, polako počela da gubi bitku, tako da je zadnjih decenija bilo mnogo reči i o njenom potpunom ukidanju. Trenutno funkcioniše samo robni saobraćaj na delu između PožarevcaiI Kučeva, dok se deo Kučevo – Majdanpek uopšte ne koristi.

Održavanje ovog pružnog pravca (Požarevac – Kučevo- Majdanpek) u dužini od 130 kilometra, na godišnjem nivou iznosi oko 18 miliona dinara.

Stav železnice je da ne izdvaja finansijska sredstva za održavanje pruga koje nisu ekonomski isplative. Da bi se došlo do rešenja problema  u Požarevcu je održan  sastanak kome su prisustvovalli predstavnici lokalnih samouprava (Požarevac, Kučevo, Majdanpek) I Upravnih okruga (Braničevskog I Borskog) kroz koje ova pruga prolazi, sa direktorom  Sektora za saobraćajne poslove u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Milanom Maksimovićem .Ispred lokalne samouprave Kučeva, sastanku je prisustvovao predsednik SO Vladimir Stojanović.

Zaključeno je da se pruga mora održati i da je potrebno da u prvom periodu  održavanje pruge finansiraju  lokalne samouprave. To će trajati samo do ponovnog uvođenja putničkog saobraćaja kada će prestati potreba ovakvog finansiranja.

Najvažnije je da pruga mora da postoji. Naša strategija je da Železnici omogućimo da zaradi, a ne da je mi finansiramo. Ovo je prelazni period  u kome ćemo naći rešenje da ona ostane“, naglasio je Aleksandar Đokić, načelnik Braničevskog upravnog okruga. Ovo dobija na značaju kada se zna da je kineska kompanija  “Hestil” postala vlasnik Krečane u Kučevu i da je veoma zainteresovana da ova pruga normalno funkcioniše.

 

Kompletna rekonstrukcija ovog dela pruge iznosila bi između 300 i 400 hiljada evra.

 

 

.

 

Loading